19.08.2011
Subsemnatul OSMAN ENGHIN ,cetatean roman , domiciliat in Constanta , str ____________ nr _______ , bl _______ , sc A , ap _____ , CNP 123456787654
In calitate de cesionar al lui OSMAN PASA cetatean roman , domiciliat in Jud Constanta , Mun Constanta, str ________ nr 261 , bl T53, sc ADB , et 153 , ap 10 , CNP 12345657532,
Cu sediul procesual ales pentru orice comunicari in Constanta , Bd Tomis nr 44-46 , et 1 , birou nr 19 , Cabinet de Avocat,
Prin prezenta va solicit sa imi restituiti taxa de prima inmatriculare auto in Romania, achitata in baza OG 50/2008 .
Fac mentiunea ca taxa de prima inmatriculare auto in Romania a fost achitata in cuantum de 962 lei, la Trezoreria Constanta conform chitantei TS8/0449717/17.08.2011 , in baza deciziei de impunere 1172147/09.08.2011.
Cu aceasta ocazie va notific de asemenea , conform contractului de cesiune anexat , ca sunt noul proprietar al taxei de poluare .
Consideram ca taxa auto a fost impusa nelegal , neexistand niciun temei . Incepand cu data integrarii Romaniei in Uniunea Europeana , printre obligatiile asumate a fost si cea de respectare a dispozitiilor internationale , normelor europene, a conventiilor si a tratatelor aplicabile tuturor statelor.
In chiar tratatul de instituire a Uniunii Europene (initial intitulat Tratatul Comunitatii Economice Europene) , conform prevederilor art 90 este exprimat principiul liberatii de circulatie a :
a. Marfurilor
b. Persoanelor
c. Capitalurilor
Libertatea de circulatie a marfurilor presupune ca un produs (nou , second-hand sau vechi ) sa poata circula pe tot teritoriul Uniunii fara a fi restrictionat de anumite state prin impuneri suplimentare, iar in conditiile in care ar fi impuse taxe si tarife suplimentare , acestea sa fie aplicabile tuturor produselor , CHIAR SI CELOR NATIONALE.
Dupa ce statul roman a observat ca masinile second-hand din Italia , Germania , s.a.m.d. au inceput a fi cumparate de cetateni romani si inmatriculate pe teritoriul Romaniei a impus o taxa de prima inmatriculare si apoi o taxa de poluare , situatie in care ne regasim si noi.
Aceasta AR FI FOST LEGALA daca si masinile second-hand din Romania , la o a 2-a , a3-a sau a x-a inmatriculare ar fi fost taxate ca si cele din Uniune , FARA A EXISTA NICIUN FEL DE DISCRIMINARE.
In conditiile in care aceasta taxa nu a fost aplicabila si autoturismelor romanesti ea a fost considerate DISCRIMINATORIE si conform tratatului de aderare este nelegala si nepermisa.
Or, dupa aderarea României la UE, acest lucru nu este admisibil când produsele importate sunt din alte tari membre ale UE, atât timp cât norma fiscala nationala diminueaza sau este susceptibila sa diminueze, chiar si potential, consumul produselor importate, influentând astfel alegerea consumatorilor (CJE, hotarârea din 7 mai 1987, cauza 193/85, Cooperativa Co-Frutta Srl c. Amministrazione delle finanze dello Stato – în speta, taxa menita sa descurajeze importul de banane în Italia).
Asupra încalcarii art 90 din Tratat prin crearea unui tip similar de diferenta de tratament s-a pronuntat Curtea de la Luxembourg prin hotarârea din 11 august 1995, cauzele reunite C-367/93 la C-377/93, F. G. Roders BV s.a. c. Inspecteur der Invoerrechten en Accijnzen (discriminare între vinurile din Luxemburg si vinurile din fructe provenite din alte state membre), sau prin hotarârea din 7 mai 1987, cauza 184/85, Comisia c. Italia (bananele importate în Italia si fructele cultivate în Italia).
Prin judecarea mai multor cauze de acest gen in Romania a fost elaborata o jurisprudenta in privinta acestor dosare .
In legislatia nationala din economia textelor de lege ce reglementeaza aceasta taxa rezulta ca ea se datoreaza doar pentru autoturismele noi , ca si pentru cele inmatriculate anterior in celelalte state comunitare ori in alte state si reinmatriculate in Romania , dupa aducerea lor in tara si dupa data de 01.01.2007 , aceeasi taxa nefiind perceputa pentru autoturismele déjŕ inmatriculate si care ulterior datei aratate au fost revandute.
Sub acest aspect diferenta de aplicare a taxei este discriminatorie pentru autovehiculele aduse in Romania din Comunitatea Europeana in scopul revanzarii lor in tara , in situatia in care acestea au fost déjŕ inmatriculate in tara de provenienta , in timp ce la revanzarea autovehiculelor inmatriculate déjŕ in Romania taxa nu mai este perceputa.
Conform art 90 par 1 din TCE coroborat cu art 11 alin 1 si 2 din Constitutia Romaniei si art 148 alin 2 si alin 4 statul roman are obligatia nediscriminarii unor marfuri de provenienta europeana si dispozitiile tratatului sunt aplicabile prioritar comparativ cu dispozitiile interne- avand un character obligatoriu.
Referitor la tinta ordonantei , “poluatorul plateste ” , daca aceasta taxa ar fi avut ca unic scop protectia mediului , capacitatea cilindrica este nerelevanta la momentul calculului taxei iar daca acest obiectiv ar fi fost real ar fi fost taxate si masinile reinmatriculate care initial ar fi fost inmatriculate in Romania .
Rezulta ca principiul care se poate extrage din acest act normativ este “NUMAI UNII PLATESC” intrucat nu sunt impuse TOATE INMATRICULARILE ci DISCRETIONAR numai cele ce privesc autoturismele aduse de pe teritoriul Uniunii.
Pentru aceste motive aratate mai sus va solicit sa :
1. ANULATI DECIZIA de calcul a taxei de poluare
2. restituiti taxa de poluare achitata in conditiile aratate mai sus.
Anexez:
1 Copie Decizie
2 Contract cesiune de creanta
OSMAN ENGHIN